Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
3D monitor
Szkandera, Jan ; Španěl, Michal (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací systému, který umožní obraz scény zobrazovaný na ploše vnímat prostorově. Prostorové vnímání 2D obrazové informace je umožněno jednak stereopromítáním a jednak tím, že se obraz mění v závislosti na poloze pozorovatele. Tato práce se zabývá hlavně druhým z těchto problémů.
Detekce a korespondence významných bodů v obraze
Hasmanda, Martin ; Kohoutek, Michal (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce byly seznámit se základními technikami zpracování obrazu, převážně na detekci významných bodů ve snímcích jedné scény z více pohledů a stanovení vzájemné korespondence těchto bodů. Na úvod byly popsány základní principy pro pochopení počítačového vidění, jako jsou perspektivní projekce, popis modelu kamery a odvození základního vztahu pro geometrii dvou pohledů. Z detekčních metod byl představen nejznámější Harrisův detektor, který se často používá pro svou jednoduchost a SIFT detektor, který je navíc invariantní vůči změně měřítka. Harrisův detektor je popsán podrobně. V následujících kapitolách byly popsány základní principy pro nalezení korespondencí mezi významnými body. Pro tyto účely byl Podrobně popsán vztah mezi dvěma korespondujícími body ležících na dvou projekčních rovinách a jejich výpočet za pomocí matice Homografie. Přesněji byl odvozen pro jednoduchost vztah mezi kamerami se stejným středem promítání, jenž se používá např. v sestavení panoramat z více snímků. Poté byl zaveden princip epipolární geometrie a jejího matematického vyjádření v podobě fundamentální matice, s jejíž pomocí lze definovat vztah mezi dvěma nebo více projekčními rovinami a bodem v prostoru. Pro vyhledání prvotních korespondencí bylo použito technik porovnání na základě podobnosti za pomocí algoritmů SSD nebo NCC. Hlavním Algoritmem pro výpočet korespondencí byl podrobně popsaný pravděpodobnostní algoritmus RANSAC v základní podobě a dále upravený na MLESAC. Na závěr byl uveden popis jednoduché aplikace pro implementaci popsaných metod.
Rekonstrukce 3D modelu ze dvou snímků jedné scény
Myška, Milan ; Minář, Jiří (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá procesem rekonstrukce 3D scény pomocí dvou 2D snímků pořízených nekalibrovanými kamerami. První kapitola je zaměřena na matematickou teorii stojící za tímto procesem. V této kapitole je představena epipolární geometrie, metoda hledání významných bodů SURF, fundamentální a esenciální matice, projekční matice, proces stereo rektifikace a hledání stereo korespondencí. Druhá kapitola práce toto téma popisuje praktičtěji a zároveň je v ní představen vlastní program psaný v jazyce C++.
Ruční snímací zařízení 3D objektů
Kukučka, Marek ; Španěl, Michal (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Cílem této bakálářské práce je implementovat metodu 3D rekonstrukce z dvojic snímků, pořízených pomocí zařízení, které se skládá ze dvou kamer. Byla zvolena metoda stereovize a výsledkem je sparse rekonstrukce snímaného objektu. Prvně je provedena kalibrace kamer a úprava získaných snímků. V další části hledámé korespondující klíčové body ve dvojici snímků. Po získání korespondujících bodů je provedena jejich triangulace. Pro triangulaci z více jak dvou po sobě jdoucích snímků je využíván přepočet projekční matice. V rámci práce je proveden experiment, jehož cílem je otestovat, zdali zrekonstruovaný objekt odpovídá svými rozměry reálnému světu.
Ruční snímací zařízení 3D objektů
Kukučka, Marek ; Španěl, Michal (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Cílem této bakálářské práce je implementovat metodu 3D rekonstrukce z dvojic snímků, pořízených pomocí zařízení, které se skládá ze dvou kamer. Byla zvolena metoda stereovize a výsledkem je sparse rekonstrukce snímaného objektu. Prvně je provedena kalibrace kamer a úprava získaných snímků. V další části hledámé korespondující klíčové body ve dvojici snímků. Po získání korespondujících bodů je provedena jejich triangulace. Pro triangulaci z více jak dvou po sobě jdoucích snímků je využíván přepočet projekční matice. V rámci práce je proveden experiment, jehož cílem je otestovat, zdali zrekonstruovaný objekt odpovídá svými rozměry reálnému světu.
Rekonstrukce 3D modelu ze dvou snímků jedné scény
Myška, Milan ; Minář, Jiří (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá procesem rekonstrukce 3D scény pomocí dvou 2D snímků pořízených nekalibrovanými kamerami. První kapitola je zaměřena na matematickou teorii stojící za tímto procesem. V této kapitole je představena epipolární geometrie, metoda hledání významných bodů SURF, fundamentální a esenciální matice, projekční matice, proces stereo rektifikace a hledání stereo korespondencí. Druhá kapitola práce toto téma popisuje praktičtěji a zároveň je v ní představen vlastní program psaný v jazyce C++.
3D monitor
Szkandera, Jan ; Španěl, Michal (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací systému, který umožní obraz scény zobrazovaný na ploše vnímat prostorově. Prostorové vnímání 2D obrazové informace je umožněno jednak stereopromítáním a jednak tím, že se obraz mění v závislosti na poloze pozorovatele. Tato práce se zabývá hlavně druhým z těchto problémů.
Detekce a korespondence významných bodů v obraze
Hasmanda, Martin ; Kohoutek, Michal (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce byly seznámit se základními technikami zpracování obrazu, převážně na detekci významných bodů ve snímcích jedné scény z více pohledů a stanovení vzájemné korespondence těchto bodů. Na úvod byly popsány základní principy pro pochopení počítačového vidění, jako jsou perspektivní projekce, popis modelu kamery a odvození základního vztahu pro geometrii dvou pohledů. Z detekčních metod byl představen nejznámější Harrisův detektor, který se často používá pro svou jednoduchost a SIFT detektor, který je navíc invariantní vůči změně měřítka. Harrisův detektor je popsán podrobně. V následujících kapitolách byly popsány základní principy pro nalezení korespondencí mezi významnými body. Pro tyto účely byl Podrobně popsán vztah mezi dvěma korespondujícími body ležících na dvou projekčních rovinách a jejich výpočet za pomocí matice Homografie. Přesněji byl odvozen pro jednoduchost vztah mezi kamerami se stejným středem promítání, jenž se používá např. v sestavení panoramat z více snímků. Poté byl zaveden princip epipolární geometrie a jejího matematického vyjádření v podobě fundamentální matice, s jejíž pomocí lze definovat vztah mezi dvěma nebo více projekčními rovinami a bodem v prostoru. Pro vyhledání prvotních korespondencí bylo použito technik porovnání na základě podobnosti za pomocí algoritmů SSD nebo NCC. Hlavním Algoritmem pro výpočet korespondencí byl podrobně popsaný pravděpodobnostní algoritmus RANSAC v základní podobě a dále upravený na MLESAC. Na závěr byl uveden popis jednoduché aplikace pro implementaci popsaných metod.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.